niedziela, 8 września 2013

Wilczy brat - Michelle Paver


TYTUŁ: Wilczy brat
TYTUŁ ORYGINAŁU: Wolf Brother
AUTOR: Michelle Paver
WYDAWNICTWO: W.A.B.
MIEJSCE I DATA WYDANIA: Warszawa 2005

Do serii "Kroniki Pradawnego Mroku" powróciłam po trzech latach. Wtedy książka wywarła na mnie większe wrażenie niż teraz, ale to pewnie spowodowane tym, że jestem starsza. 
Akcja powieści dzieje się w dawnych czasach, około 6 tys. lat wcześniej od naszych obecnych czasów. Głównym bohaterem książki jest Torak, dwunastoletni chłopak, który już na początku przeżywa śmierć swojego taty. 
- Przysięgam na moją krew na tym ostrzu, na każdą z moich trzech dusz, ze odnajdę Górę Ducha Świata lub zginę. 
Taką przysięgę wymógł na nim ojciec tuż przed śmiercią. Jak łatwo się domyślić, od tego momentu zaczynają się przygody chłopaka. Jedną z nich było spotkanie z samotnym wilczkiem, którego nie miał serca zabić. Pozostają przyjaciółmi. Jeśli można nazwać w ten sposób więź łącząca zwierzę i człowieka.

Jak każdy człowiek, żywię uczucia (pozytywne oraz negatywne) wobec postaci. Toraka lubię, chociaż w pewnych momentach wydaje mi się irytujący. Do Wilka zapałałam żywą sympatią od samego początku, szczególnie podobają mi się opisy z jego perspektywy. Renn też lubię, na razie nie mam się do czego przyczepić.

Polecam tę książkę każdemu, kto lubi fantastykę, interesuje się prehistorią (niemal dokładne opisy Lasu, Klanów, zwyczajów pradawnych ludzi, w niektórych momentach można poczuć się, jakby się tam było), ale też pozostałbym, aby przekonali się jak ważna jest przyjaźń.

9/10

Kroniki Pradawnego Mroku:
Wilczy brat Wędrujący duch | Pożeracz dusz | Wyrzutek | Złamana przysięga | Tropiciel duchów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz